Zastępca Wójta Gminy
Daniel Kurasz
Funkcję Zastępcy Wójta pełni od 1.01.2022 roku.
Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
- Współpraca z Wójtem w zakresie kierowania bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu.
- Zastępowanie Wójta w czasie jego nieobecności.
- Realizacja przyjętej polityki oświatowej oraz innych dokumentów programowych w zakresie oświaty i wychowania.
- Kierowanie Referatem Oświaty, w tym m. in.
- ustalanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników
- zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień regulaminu pracy, przepisów BHP i p.poż. oraz tajemnic prawnie chronionych,
- dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników,
- opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu gminy w części dotyczącej referatu oraz sprawozdań w wykonania budżetu,
- gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi oraz mieniem gminy zgodnie z uchwałami Rady Gminy oraz wnioskowanie o dokonanie zmian, - Nadzór nad udostępnianiem informacji publicznej i przekazywaniem właściwych informacji do Biuletynu Informacji Publicznej oraz kontrola poprawności i aktualności informacji udostępnionych w BIP i na stronie internetowej gminy zgodnie z właściwością referatu. Pełnienie bezpośredniego nadzoru i zwierzchnictwa służbowego nad Referatem Oświaty, Gminnym Zespołem Obsługi Finansowej i gminnymi placówkami oświatowymi.
- Zapewnienie prawidłowego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania zadań przez nadzorowane komórki i jednostki.
- Składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w granicach udzielonych upoważnień.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta oraz innych dokumentów w granicach upoważnienia.
- Podpisywanie korespondencji i dokumentów, w tym dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami wewnętrznymi i otrzymanymi upoważnieniami.
- Organizowanie i nadzorowanie przygotowania materiałów i projektów rozstrzygnięć dla Wójta oraz projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta w zakresie zadań realizowanych przez podległe komórki i jednostki.
- Efektywne, oszczędne i celowe gospodarowanie środkami budżetu gminy i składnikami mienia komunalnego w zakresie wynikającym z podziału zadań oraz układu planu finansowego jednostki.
- Zabieganie o należne gminie dotacje celowe oraz możliwe do pozyskania środki finansowe z innych źródeł pozabudżetowych.
- Współpraca z Radą Gminy oraz Komisjami Rady i sołtysami w zakresie powierzonych obowiązków.
- Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków.
- Wykonywanie innych zadań dotyczących gminy, powierzonych przez Wójta, na podstawie upoważnienia.